Wciągające InstaStories w 9 krokach

InstaStories to idealne miejsce do zacieśniania relacji z odbiorcami. Tu budujesz zaufanie, pokazujesz się jako ekspertka, dzielisz się doświadczeniem. To jest najlepszy format do sprzedaży Twoich produktów i usług na Instagramie.

Kluczem do dobrego Instastory jest zrozumienie odbiorców i tworzenie treści, które będą dla nich interesujące i angażujące.

Ale nawet najlepsza potrawa podana w nieapetyczny sposób, może okazać się nie do zjedzenia. Tak samo jest z nieudanym stories. Sprawi, że odbiorca.. ucieknie. Bo jest nudno, za długo, bez polotu.

Ale spokojnie. Tego można się nauczyć!

Zacznij ćwiczyć 9 kroków do wciągającego stories, a już po tygodniu zobaczysz różnicę.

  1. Nie przynudzaj. Ćwicz storytelling, aby Twoje stories wciągały jak Netflix.
    Unikaj miałkiego, nudnego tonu i przeciągniętych opowieści. Smakują jak niebieska zupa ze sznurka z filmu Bridget Jones. Zamiast tego, wykorzystaj sztukę storytellingu, aby wpleść elementy tajemnicy,, zaskoczenia i emocji w Twoje opowieści. Pomyśl o swoich InstaStories jak o krótkim odcinku serialu, który zaintryguje i zatrzyma uwagę odbiorców.
  2. Wrzuć odbiorcę w środek fabuły. Początki są przereklamowane.
    Zamiast długich wstępów, wrzuć odbiorcę prosto do gara. Rozpocznij swoje InstaStories od ciekawego punktu, od środka fabuły, który zaintryguje i zmotywuje do dalszego oglądania. Unikaj przereklamowanych wstępów i zaczynaj od deseru.
  3. Daj odbiorcy możliwość reakcji.
    Używaj ankiet, suwaków, naklejek, pytań. Niech poczuje, że to on dzierży pilot.
    Ludzie kochają wydawać opinie, decydować za innych, dzielić się swoim zdaniem.Pozwól im czuć, że są częścią Twojej historii i mają wpływ na to, co się dzieje. To sprawi, że będą bardziej zaangażowani.
  4. Zadbaj o dynamizm.
    Miksuj formaty. Przeplataj filmy, zdjęcia, stories mówione i pisane. Niech się dzieje!
    Spraw, by Twoje relacje były dynamiczne. Mieszaj różne formaty. Przeplataj filmy, zdjęcia, narrację wideo i tekst. Różnorodność sprawia, że Twoje opowieści są bardziej interesujące i trzymają uwagę odbiorców.
  5. Dodawaj napisy.
    Nie wykluczaj tych, którzy oglądają Cię bez dźwięku.
    Nie wszyscy oglądają InstaStories z włączonym dźwiękiem. Dodawaj napisy, aby zapewnić informacje także tym, którzy nie włączają dźwięku. To ważne dla zwiększenia dostępności i zaangażowania wszystkich odbiorców. Dla ułatwienia, możesz skorzystać z aplikacji, które za Ciebie na bieżąco wygenerują trankscypcję.
  6. Zadbaj o wysoką jakość nagrania.
    Jakość ma znaczenie. Upewnij się, że Twoje nagrania są jasne,doświetlone i ostre oraz z dobrą jakością dźwięku. Wysoka jakość sprawia, że Twoje InstaStories są bardziej profesjonalne i przyciągające.
  7. Masz coś bardzo ważnego do powiedzenia? Poczekaj z publikacją 24h od ostatniego stories. Zobaczysz, że zasięgi poszybują w górę.
  8. Bądź charakterystyczna.
    Wypracuj swój styl wypowiedzi, charakterystyczne zwroty, powitanie. Dorzuć kolory markowe. Łatwiej zapadniesz w pamięć. Zbuduj rozpoznawalność poprzez wyróżnienie się. Skup się na charakterystycznych zwrotach, stylu wypowiedzi i powitaniach. Dodaj kolory markowe, które będą kojarzyć się z Tobą. Tworzenie spójnego wizerunku ułatwia odbiorcom zapamiętanie Twojego profilu.
  9. Dodaj Call-to-Action, żeby odbiorca wiedział co ma z tym zrobić.
    Zakończ swoje InstaStories akcją. Dodaj klarowne wezwanie do działania (Call-to-Action), np. poprzez proszenie o komentarz/opinię, udostępnienie lub kliknięcie w naklejkę. Odbiorcy będą bardziej skłonni reagować, jeśli będą wiedzieli, co dalej zrobić po obejrzeniu Twojej historii.

Wykorzystaj swoje mocne strony i stwórz własny sposób na stories, ale podglądaj też jak robią to inni. Umiejętność ciekawego opowiadania jest przydatna nie tylko na Instagramie, ale w biznesie i w życiu prywatnym.

Publikujesz InstaStories?

No Comments

Post A Comment